NN IP stelt Harry Horlings aan als Director Institutional Business Development

06-03-18

• Harry Horlings is per 1 maart 2018 Director Institutional Business Development binnen de afdeling Institutionele Relaties voor de Nederlandse markt • In Horling’s nieuwe rol zullen de uitdagingen zich focussen op de fiduciaire dienstverlening, LDI en De Nationale APF • NN Investment Partners is een actieve speler binnen de Nederlandse Institutionele markt

NN Investment Partners (NN IP) heeft Harry Horlings per 1 maart 2018 aangesteld als Director Institutional Business Development binnen de afdeling Institutionele Relaties voor de Nederlandse markt.

Maureen Schlejen, Hoofd Institutionele Relaties Nederland bij NN Investment Partners: "Ik ben verheugd en trots dat we Harry Horlings mogen verwelkomen bij NN IP. Hij is een gedreven professional met een passie voor pensioen. In de markt is Harry een gewaardeerd persoon door de combinatie van zijn brede kennis en persoonlijkheid. Met zijn ruime ervaring zal hij een belangrijke rol gaan spelen bij het verder uitbouwen van NN IP’s leidende positie in de Nederlandse Institutionele markt.”

Horlings komt over van Robeco alwaar hij 12 jaar ervaring heeft opgebouwd binnen de Nederlandse pensioen - en asset management industrie. NN IP breidt de dienstverlening aan haar klanten voortdurend uit en stelt ervaren talent aan, met grondige kennis van de markt en de wensen van de institutionele belegger. De benoeming van Horlings benadrukt NN IP’s groeiambitie om de leidende positie in de Nederlandse Institutionele markt verder uit te bereiden.

In zijn rol zal Horlings de uitdagingen op het gebied van balansmanagement (governance/fiduciair management, LDI, hedging strategieën) aangaan aan de kant van zowel bestaande klanten als nieuwe relaties.

Harry Horlings, Business Development Manager Institutionele Relaties Nederland: Door NN IP’s expertise en ervaring met zowel beleggen als pensioenen zie ik NN IP als een natuurlijke partner voor Nederlandse pensioenfondsen. Ik kijk ernaar uit om mijn expertise in onder andere balansmanagement oplossingen in te zetten ten behoeve van de belangrijkste strategische beleggingsvraagstukken van pensioenfondsen. Mijn ervaring als pensioenfondsbestuurder zal mij helpen bij het creëren van oplossingen die passen in de bestuurlijke context van deze doelgroep.”

NN IP heeft een omvangrijke klantenbasis en richt zich in belangrijke mate op pensioen- en beleggingsoplossingen, zoals balansmanagement, LDI, Fiduciair Management en Nationale APF. Als actieve speler binnen de Nederlandse Institutionele markt gaat NN IP zich met de komst van Horlings nog nadrukkelijker richten op het uitbreiden van haar brede dienstverlening naar nieuwe relaties.

Maureen Schlejen

Head of Institutional Relations Netherlands